7 praktilist nõuannet aja kokkuhoiuks

Tööaja produktiivsus sõltub teadlikkusest ja oskusest oma aega planeerida. Väikesed muudatused käitumises aitavad Sul jõuda lühema ajaga parema tulemuseni. Kõige olulisem on võtta aega puhkuseks just neil kõige kiirematel perioodidel, sest ülesannete alla mattudes hägustuvad eesmärgid ja kaob töörõõm.

Siin on seitse olulist mõtet, mis aitavad Sul efektiivsemalt oma tööaega ära kasutada:

1. Pane paika suur plaan, kaardista oma mõtted ja eesmärk. Kui teed väikseid asju, mis ei too kulutatud aja väärilist tulemust, siis Sa lihtsalt raiskad aega. Mõnikord aitab mõtete kaardistamine või eesmärgi seadmine hoida ära rodu väikseid ülesandeid, mis on suures plaanis sisutühjad. Tegele sellega, mis teenib eesmärki ja toob sisse reaalset väärtust.

2. Koosta nädala alguses nimekiri asjadest, mis tuleb kindlasti tehtud saada. Iga tööpäeva hommikul vaata see üle ja märgi ära ülesanded, mille saad tehtud käesoleva tööpäevaga. Alusta kõige väljakutsuvamast ja raskemast ülesandest – esiteks oled hommikul värskem ja teiseks saad pärast keerulise ülesande lõpetamist rahulolevalt edasi töötada. Kui ülesanne tundub liiga keeruline, siis jaga see lõikudeks ja alusta esimese osaga, et elada sisse ja muuta ülesanne enda jaoks saavutatavaks. Pärast esimese lõigu lõpetamist pane paika tähtajad järgmiste osade lõpetamiseks.

3. Hoia fookust ehk unusta multitasking. Kui tegeled ühe asjaga, siis ole sellele jäägitult pühendunud. Kasvata endas distsipliini, et teed teadlikult ühe asja ära ja alles seejärel suundud järgmise juurde. Kokkuvõttes saavad selliselt asjad kiiremini ja kvaliteetsemalt tehtud. Fookuse hoidmine leevendab ka pinget, sest asjad saavad järjest tehtud ja tööde nimekiri väheneb. Rööprähklemise tulemusena oled pingeliselt kõigega tegelenud ja ei ole midagi päris ära lõpetanud.

4. Lülita välja teavitused uue meili saamisest. See on väike asi, mis aitab Sul keskenduda ühele tegevusele. Vastasel juhul näed, et Sul on uus kiri, mis tekitab uudishimu ja häirib keskendumist käesolevale tegevusele. Kui kellelgi on kiireloomuline kohest lahendust vajav probleem, siis ta kindlasti helistab Sulle ja kontrollib, kas oled meili kätte saanud.

5. Tee regulaarseid puhkepause. Tihti on tööülesanded nii köitvad, et unustame puhata. Proovi sellel nädalal iga tunni aja tagant teha 10-15 minutit puhkepausi ja kontoris ringi liikuda. Regulaarsed pausid aitavad vältida stressi ja säilitada produktiivsust tööpäeva lõpuni, selliselt ka naudid oma tööd rohkem ja oled koju jõudes energilisem. Lisaks on Sul võimalus pausi ajal töökaaslastega vestelda, neid paremini tundma õppida ja seeläbi mõne tulevase probleemi ära hoida.

6. Õpi delegeerima ja ütlema „ei“. Tehes asju, mis ei kuulu tööülesannete juurde ega täida eesmärke, kaob Sinu väärtuslik aeg. Kui töö läheb pingeliseks, siis mõtle, mille saaksid edasi delegeerida. Samuti õpi märkama olukordi, kus tööülesandeid sujuvalt Sinule delegeeritakse. Enesekindel ja põhjendatud „ei“ on tänapäeval hea töötaja tunnusmärk.

7. Hoia töökeskkond organiseerituna ja lahkudes korrasta laud. Puhas ja korrektne töökeskkond teeb tööle saabumise meeldivamaks ja ei tekita asjatut rahulolematust. Kui kontrollid oma asjade paiknemist ja hoiad laua puhtana, siis on lihtsam kogu päeva planeerida ja tööd nautida. Nagu öeldakse – väline peegeldab sisemust.


Lugu on koostatud John Ramptoni artikli põhjal.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.